شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور

شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور

شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97

در اين مقاله به موضوع شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 خواهيم پرداخت. رشته دندانپزشكي از رشته هاي پرطرفدار در بين دانش آموزان تجربي و گاهاً رياضي است.

يكي از دلايل علاقه زياد به اين رشته، درآمد بالايي است كه در ايران و ساير كشورها كسب مي شود. اما با توجه به افزايش تعداد دندانپزشكان جوان در سال هاي اخير، رقابت كاري در آينده اي نه چندان دور براي اين دسته از فارغ التحصيلان به وجود خواهد آمد. با اين حال بسياري از دانش آموزان به خاطر علاقه زياد به رشته دندانپزشكي سعي مي كنند راه هاي مختلف ورود به دانشگاه در رشته دندانپزشكي را امتحان كنند..براي ورود به اين رشته نياز است تا با شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور بيشتر آشنا شويد.

در اين مقاله به شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 خواهيم پرداخت تا داوطلبان با مسيرهاي ديگر براي ورود به رشته دندانپزشكي آشنا شوند. براي اطلاع از شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 در اين مقاله با ما همراه باشيد.

دندانپزشكي بدون كنكور!!!

اگر مقاله “ثبت نام بدون كنكور دندانپزشكي 97” را مشاهده كرده باشيد، متوجه صحت تحصيل در رشته دندانپزشكي بدون كنكور شده ايد، سؤالي كه در ذهن بسياري از دانش آموزان شكل مي گيرد.

گرچه تحصيل در رشته هاي پزشكي و دندانپزشكي بسيار سخت و ورود به اين رشته كار هر كسي نيست، اما داوطلباني كه در آزمون سراسري موفق نمي شوند، مي توانند از طريق ديگري وارد رشته دندانپزشكي شوند. البته متذكر مي شويم كه ورود به رشته دندانپزشكي بدون كنكور مانند ساير رشته هاي پيراپزشكي و فني و مهندسي و … نيست كه به سادگي و با پر كردن فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصيلي در يكي از دانشگاه ها و دوره هاي روزانه، نوبت دوم، پرديس، آزاد و … مشغول به تحصيل شويد. براي اطلاع از شرايطي ثبت نام داندانپزشكي بدون كنكور 97 به ادامه مقاله توجه كنيد.

شرايط ثبت نام بدون كنكور دندانپزشكي

در اين مبحث قرار است با شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 آشنا شويد. بهتر است بدانيد ليست دانشگاه ها و كشور هاي مورد تاييد وزارت بهداشت در هر 3 تا 4 ماه يك بار تغيير ميكند و عواملي كه در اين تغييرات تاثير گذار هستند شامل مقالات  دانشگاه ها ، سطح علمي و اساتيد دانشگاه ، شرايط اقتصادي و سياسي و … است.

  • اولين شرط داشتن ديپلم رياضي و يا تجربي در دوران دبيرستان است. داوطلباني كه خارج از اين دو رشته تحصيلي، انتخاب رشته كرده اند، نمي توانند در اين مرحله در خدمت ثبت نام كنند.
  • دومين شرط داشتن معدل بالاي 17 در مدرك ديپلم و معدل بالاي 16 در مدرك پيش دانشگاهي داوطلبان است.
  • سومين شرط گذراندن 72 واحد درسي در يكي از كشورهاي مورد تأييد وزارت بهداشت ايران است.
  • چهارمين شرط كسب معدل بالاي 15 در 72 واحد گذرانده شده در يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور است.

در صورتي كه داوطلبان از شرايط فوق برخوردار باشند، مي توانند درخواست پذيرش به يكي از دانشگاه هاي پزشكي ايران ارسال كنند و بعد از بررسي و تأييد دانشگاه با درخواست داوطلبان موافقت مي شود.

نكته حائز اهميت در اين مرحله، انتخاب دانشگاه و كشوري است كه در آن مشغول به تحصيل در رشته دندانپزشكي مي شويد، تنها مجاز به انتخاب دانشگاه هايي هستيد كه مورد تأييد وزارت بهداشت و وزارت علوم ايران باشد و همچنين دروس پاس كرده (72 واحد درسي) بايد مورد تأييد وزارت بهداشت باشد. بنابراين به دانشگاه و كشور مورد نظر توجه كنيد.

به نكات زير توجه كنيد

براي انتخاب دانشگاه مورد نظر ،شرايط دانشگاه را بسنجيد :

  • بهتر است دانشگاه و كشوري انتخاب شود كه حق كار به دانشجويان تعلق بگيرد(به عنوان مثال در تركيه حق كار به دانشجويان داده نميشود.)
  • به شرايط سني برخي از دانشگاه ها توجه كنيد(به  عنوان مثال شرايط سني در كشور آلمان26 سال است و در كشور كانادا شرايط سني وجود ندارد.)
  • برخي دانشگاه ها ها شرط معدل براي پذيرش دانشجو دارند.
  • برخي از دانشگاه ها به مقاله داوطلبان توجه ميكنند.
  • برخي كشور ها رزومه كاري و تحصيلي داوطلبان را مورد برسي قرار ميدهند.(المپياد و.. )

 

براي اطلاع از دانشگاه هاي پذيرنده دندانپزشكي بدون كنكور در ايران و دانشگاه هاي و كشورهاي مجاز به تحصيل در ساير كشورها به مقاله ليست دانشگاه هاي دندانپزشكي بدون كنكور 97 مراجعه كنيد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: